Прочетен: 2668 Коментари: 9 Гласове:
Последна промяна: 04.10.2007 16:13
ПР - от английски Публик рилешънс - е все по-популярна дума в България. Столичната община, в лицето на кмета, използва също подобни похвати. Проблемът с паркирането в София е налице отдавна и се усложнява постоянно от нарастващия брой автомобили. Ясно е, че трябва да се вземат мерки. Да разгледаме семантиката на следното примерно съобщение в медиите: „Столичната община осигури още 800 паркоместа в района на .... За следващата година са предвидени нови 1200 паркоместа, да бъдат осигурени в центъра на столицата...“
Думите „Столичната община„ в началото са за да се внуши, че водещата роля е на общината. Думата „осигури“ е внушение, че столичната община обгрижва столичани. Следва описание колко места и къде са подсигурени. До тук като семантика на посланието е страхотно - всеки прочел горното въздъхва: „Да, проблем имаме, но се взимат мерки. Недостатъчни, но все пак се работи по въпроса.“
Да разгледаме фактологията на посланието в конкретен случай с кв. Лозенец. Общината била осигурила още 250 паркоместа. Как? За разлика от обичайната гениалност на простите решения, това не е решение, а прах в очите. Общината обявява бул. Джеймс Баучер за синя зона с минимални средства - с малко боя и десетина знака разделя асфалта по булеварда на 250 пресни паркоместа. Скобарите и паяците влизат и почват да вдигат и закопчават. За два дни хората научават, и търсят места за паркиране в съседните малки улички, от което положението там става нетърпимо. Проблемът с паркирането се усложнява, вместо да се облекчава.
Наистина нагледен пример, как усложняването на проблема излиза в медиите като старание на общината да разрешава проблема. Поздравления за избрания от Вас ПР!!!
Защото създаването на проблема в района на Лозенец е 100% ПР акция тъй като в района на Джеймс Баучер няма никакви държавни или общински институции, които да налагат намеса. Има офиси на частни фирми и живущи с преобладаващ процент първите. Проблемът с паркирането беше минимален, докато след намесата на общината стана грандиозен.
Синята зона не позволява престой над 2 часа, значи ли това че ще намалим работното си време до 2 часа и ще плащаме ј от данъците и осигуровките?
Чия е необходимостта от разширяването на синята зона на Джеймс Баучер?
Синята зона определена от месец Юли 2006 г., върху северната страна на бул. „Джеймс Баучер“ в отсечката от бул. „Черни връх“ до ул. „Богатица“, не се използва на повече от 50%. Каква е необходимостта тогава, южната страна на същата отсечка да бъде обявена също за синя зона?
Съзнавате ли, че прогонвайки паркиращите там автомобили, Вие прогонвате служители на фирми които работят там? Заедно със служителите, прогонвате и самите фирми.
Чии интереси преследвате г-н кмет? Определено това не са интересите на бизнеса. Същият този бизнес, който дава работа на гражданите на столицата, и плаща добри данъци като резултат от работата си.
Ако Вашата цел е да изгоните фирмите от София, то стратегията Ви е абсолютно правилна. И съвсем простичка – със съдаването на проблем с паркирането там където не е имало, където служителите на фирмите не могат вече да паркират автомобилите си докато са на работа. Брутална гавра е цената на “служебен абонамент” - два пъти заплатата на един учител. В същото време, учителите биват упреквани – да не искат по-високи заплати, защото това ще навреди на икономиката на държавата.
На коя държава г-н кмет и кандидат кмет? Във всеки случай не и тази, на която плащаме данъци.
С действията си, Вие насочвате бизнеса да търси алтернативни места за развиване на офиси. Не една и две фирми проучват възможностите за преместване на седалищата си в Пазарджик, Плевен, Враца и др. градове, които предлагат много по-изгодни условия от наистина СКЪПАТА ни столица, и то въпреки неразвитата инфраструктура в тези градове.
Ако продължавате да не се интересувате от интересите на хората, изграждането на още няколко бизнес парка не само че няма да подобри условията, а ще ги влоши още повече.
От Вашата реакция по този въпрос, зависи дали ще видите работещите и живущите на Джеймс Баучер в края на октомври пред избирателните секции.
Горното е оформено като отворено писмо до кмета, омбудсмана и медиите.
Автори :
Тодор Тодоров
Евгени Александров
Подписали :
Десетки служители на фирми с офиси на Джеймс Баучер и живущи в района.Ако искате да подкрепите това писмо напишете в коментара своето име!
ОТВОРЕНО ПИСМО срещу цинизма на "Ве...
ОТВОРЕНО ПИСМО срещу цинизма на "Ве...
04.10.2007 13:42
04.10.2007 16:02
04.10.2007 16:03
Интересно е как реагираха хората, поставящи скоби, когато ги насочиха да сложат скоби на колите пред сградата на Бул Инс.
04.10.2007 16:05
ДА ГО КАЧИМ НА ЕДНА ПОЖАРНА И ДА ГО НАКАРАМЕ ДА ОГАСИ ПОЖАР В НАЙ-ЗАДРЪСТЕНАТА С КОЛИ ЧАСТ НА СОФИЯ.
04.10.2007 16:46
В мутренска държавица с мутренски фирми и мутренски кметове (или кметове с мутри) ;-) , общетствово няма избор и според мен трябва да действа с мутренски методи (ако посмее де).
Може да кажете "тъпо", ама докато не се организираме - така ще е. Това за начало, а после ще се съберем да купим тенис-корта на хотела и ще го направим паркинг ;-). Други конструктивно деструктивни предложения?
04.10.2007 18:58
04.10.2007 19:13
Сега някой ще каже "абе хайде сега, 30мин какво са?". Да ама ако трябва да си костюмиран, добре изглеждащ и не смърдящ на пот в офиса? След 30мин в прахта и мръсотията и ако не те опръска някоя кола (заради поредната дупка на пътя) докато заобикаляш друга (паркирала на тротоара) в най-добрия случай само ще понамирисваш.
Стига съм писал, че се отплеснах. То по тези теми може да се пише с дни. Нередностите са много, но както пише в блога - ПР-а си го бива. Какво нещо е рекламата на днешно време ...?!